Eltelt az első hónap az őszi félévből: lassan gyűlni kezd a tanulnivaló, készülni kell a zéhákra, és a beadandók határideje is közeledik. Néha könnyen nekiállunk a munkának, máskor viszont igazán nehéz rávenni magunkat a tanulásra. Vajon min múlik ez? Mit jelent a tanulási motiváció és mitől függ?
Gyakran előfordul Veled, hogy ülsz a jegyzeteid fölött és közben elkalandoznak a gondolataid? Amikor egy olyan anyagon dolgozol, ami fontos számodra és amihez tudod, hogy elmélyült figyelem kell, néha bekúszik a vágy, hogy megnyisd az Instagrammot, a TikTok-ot vagy a Facebookot? Be-bekúsznak figyelemelterelő gondolatok, felugró ablakok tanulás közben, amik észrevétlenül is elviszik a figyelmed és elrabolják az időd?
Brit tudósok a Bristol Egyetemen egy 3000 fős mintán végzett kutatásban kimutatták, hogy az emberek 88%-a nem tartja be a magának tett új évi fogadalmait. Érthető tehát, ha némileg szkeptikusan kattintottatok erre a cikkre.
Jogos a felvetés, vajon kellően frappáns kezdés ez egy olyan cikkhez, amelyben a fő célkitűzésünk, hogy miután elolvastátok igazán energikusnak és céltudatosnak érezzétek magatokat? Innen szép nyerni, mondhatnátok, de kérlek mégis adjatok egy esélyt ennek az év eleji gondolatnak!
Előző cikkünkben arról írtunk, mennyivel könnyebb egy olyan előadásra menni, ami érdekel. Sokkal aktívabb a figyelmünk, az érdeklődés miatt érzelmeket kapcsolunk a tananyaghoz és így az agyunk is sokkal jobban megjegyzi a tartalmakat. Azt is megtanultuk, hogy a figyelmünk irányítható, tanítható és igazából a saját nyitottságunkon múlik, hogy mi az, ami érdekel. Így tehát könnyen segíthetünk saját magunkon.