Hiszünk abban, hogy ha a hallgatók valódi élményként élik meg az itt töltött időt, könnyebben és szívesebben kapcsolódnak vissza később is – akár aktív alumniként, mentorként vagy együttműködő partnerként.
A célunk, hogy olyan szolgáltatásokat és élményeket kínáljunk számukra, amelyek valóban értékesek, inspirálóak és maradandóak. Ennek érdekében a Service Design keretrendszerét alkalmazzuk, amely segít kreatívan és rendszerszinten gondolkodni a hallgatói igényekről.
A munkacsoport tagjai az elmúlt alkalommal először egyéni ötletelésbe kezdtek – mindenki a saját tapasztalataiból, hallgatói nézőpontból kiindulva gondolta végig, mi teszi igazán meghatározóvá az egyetemi éveket. Ezt követően két izgalmas előadás adott inspirációt a közös gondolkodáshoz:
• Kötődés és csoporthoz tartozás – arról, mi az a kötődés, hogyan alakul ki és mi erősíti az egyetemi közösséghez való tartozás érzését;
• Az elköteleződés szerepe a hosszútávú és fenntartható alumni közösség kialakításában – egy nemzetközi szakirodalmakra épülő szekunder kutatás bemutatása.
A program második szakaszában már csoportmunkában folytattuk az alkotó folyamatot. A tagok közösen gyűjtötték össze, mi az, ami szerintük leginkább meghatározza a hallgatók egyetemi életét, és hogyan tehetnénk még jobbá, tartalmasabbá az itt töltött éveket. Az ötletek csoportosítása és kategorizálása során kirajzolódtak azok a területek, amelyekre a jövőben érdemes fókuszálnunk.
A következő találkozón ezeket a gondolatokat visszük tovább – mélyebben elemezzük, fejlesztjük és konkrét javaslatokká formáljuk őket.
Hiszünk benne, hogy e közös munka eredményeként olyan alumni stratégiát és szolgáltatásokat hozhatunk létre, amelyek hosszú távon is hozzájárulnak a Pannon Egyetem közösségének erősítéséhez, és valódi értéket teremtenek mind a hallgatók, mind az alumnik számára.












